آسانسور حمل بار و مصالح

 آسانسور حمل بار و مصالح : اصلی ترین آیتمی که در آسانسور کارگاهی یا همان آسانسور مخصوص حمل مصالح ساختمانی با اهمیت می باشد موضوع ظرفیت، ایمنی و قابل اعتماد بودن آن در حمل و نقل است.

 

در ساخت و ساز های تجاری و سایت های بزرگ کارگاهی  کشور نیاز به راه اندازی این نوع آسانسور حس می گردد ، پیمانکاران با استفاده از آسانسور کارگاهی به راحتی میتوانند “بهروری” و “ایمنی” را در کارگاه خود ارتقا بخشند و روند رفت و آمد کارگران و حمل مصالح ساختمانی به محل کار سهولت یابد 

 

این آسانسور باعث صرفه جویی دروقت پیمانکاران ،کارکنان و هزینه های پروژه می گردد و به جای اینکه  یک بار صعود طولانی را روزانه انجام دهد در کوتاهترین زمان ممکن مهندسین و پیمانکاران ،کارکنان را به محل پروژه می رساند، و در تقسیم مصالح ساختمان درطبقات نقش بسیار مهمی را ایفا می نماید، که به نوبه خود باعث افزایش بهره وری و صرفه جویی در وقت و هزینه شده و امکان نظارت بهتر را فراهم می نمایید

ویژگی ها

  محیط هایی که طبق مصوبه اتحادیه جهانی، نصب و استفاده از آسانسور های کارگاهی یا همان آسانسور های حمل مصالح یا آسانسور باری به آنها پیشنهاد می گردد عبارتند از:

ساختمان های بالای 25 کتر  و برج ها

 ساخت پل ها و تونل ها

صنایع نفت و گاز و پتروشیمی

کارگاه های صنعتی

 پروژه های ساخت و ساز

پروزه های بازسازی بناهای تاریخی

کشتی سازی و بنادر

 صنایع معادن

 

انواع آسانسورهای باری :

 

الف- آسانسور حمل مصالح و نفر :

آسانسور حمل بار و مصالح برای پروژه های در حال ساخت مانند برج ها و ساختمان های بالای 25 متر  از ظرفیت 500 کیلو گرم تا ظرفیت 5000 کیلو گرم قابل اجرا و توان حمل مصالح و ایمنی حمل نفر را دارد ، آسانسور های مدل “دیفالت” این شرکت از چند  ویژگی منحصر بفرد به شرح زیر برخورد دار میباشد

√توان بالای حمل مصالح

√ایمنی حمل نفر

√حرکت نرم و بدون صدا با سرعت استاندارد

√عدم نیاز به اپراتور در داخل کابین  

√لول گیری دقیق بر سر طبقات

√نصب سریع و آسان در پروژه

√امکان نصب در مکان های مختلف مانند چاهک آسانسور، کانال ، نمای ساختمان ،پل ها ، صنایع نفت و گاز ،معادن 

√ کیفیت بالا و قیمت رقابتی

√خدمات پس از فروش و هزینه نگهداری بسار کم

√امکان جابه جایی برای پروژه های مشابه

 

ب- آسانسورهای مخصوص حمل بار و نفر :

عمدتا این آسانسورها در برج ها استفاده می گردد به نام آسانسور باربر جهت حمل  اسباب و بار کنار آسانسور نفر بر طراحی میگردد تا چنانچه نیاز به حمل اسباب منزل و یا بار باشد آسیبی به آسانسور نفر بر نرسد و از این دستگاه استفاده شود.

 

ج- آسانسور مخصوص حمل بار:

از این آسانسور صرفا جهت حمل بار استفاده میگردد و ایمنی حمل نفر را ندارد این نوع دستگاه معمولا در کارگاه های صنعتی جهت حمل و نقل ابزار و دستگاه و بار مورد استفاده قرار میگیرد.

      

 با توجه به کیفیت بالا و عملکرد بی نظیر آسانسور های ما  در کارگاه های اجرایی، می توانید محصولات ما را در صنایع  مختلف در سراسر کشور پیدا کنید .

 

 

برخی از قابلیت های آسانسور کارگاهی

1.مناسب با فضای پروژه

2.کنترل دستی و اتوماتیک

3.نصب سریع و ایمن کلیه تجهیزات

4.نگهداری آسان و کم هزینه.

5.حمل مصالح تا ظرفیت 5 تن

6.ایمنی بالا جهت حمل نفر

7.امکان جابه جایی

8.مناسب جهت پروژه های مختلف

جهت تهیه هر یک از سیستم های حمل و نقل کارگاهی میتوانید از طریق شماره های ما و یا ایمیل ما درخواست خود را جهت بازدید از محل پروژه خود ارسال نمایید

 

آسانسورهای حمل بار در مقابل آسانسورهای مسافرین

در کابین آسانسورهای حمل بار، برخلاف آسانسورهای حمل مسافر، ریل‌ها به صورت هدفمند در آنجا قرار گرفته‌اند تا فشار وارد شده به دلیل حمل بار را بهتر تحمل کنند

تفاوت میان آسانسورهای حمل بار و مسافرین به سادگی تفاوت میان تعاریف این دو می‌باشد که می‌توانید در جامعه مهندسین مکانیک نظامنامه آسانسور و پله برقی پیدا کنید. متاسفانه، درست مانند بسیاری از کتاب‌های نظامنامه، تعاریف چندان گویان نیستند. برای مثال، آسانسور حمل بار به این شکل تعریف می‌شود: آسانسوری که در درجه اول برای حمل بار استفاده می‌شود و تنها اپراتور و اشخاص مجاز برای پر کردن و خالی کردن بار اجازه دسترسی به آن را دارند. این نظامنامه سه نوع از این آسانسورها را مشخص می‌کند، عمومی، ترابر موتوری و پر کردن کامیون، اما جدای از همه اینها، تفاوت‌های کمی میان این دو نوع آسانسور وجود دارد. این نکته را می‌توان توسط تعریف آسانسورهای مسافرین ثابت کرد. تعریف آن به این صورت است: آسانسوری که در درجه اول برای حمل اشخاص استفاده می‌شود، به غیر از اپراتور و اشخاصی که مجاز به پر کردن و خالی کردن هستند.خب فکر کنم این کوتاه‌ترین تعریف ممکن بود، اینطور نیست؟ اکنون همه ما تفاوت آنها را می‌دانیم. متاسفانه مسئله اینقدر آسان نیست، چرا که فراتر از نظامنامه و یک علامت که نشانگر   آسانسور کارگاهی است، بعضی از ویژگی‌های آسانسورهای حمل بار وجود دارند که آنها را در زمان حرف زدن با یک شخص متخصص در صنعت  استاندارد  آسانسور  بسیار متفاوت می‌سازند. 

 

ویژگی‌های آسانسورهای حمل بار و مسافر

اولین چیزی که در مورد آسانسورهای حمل بار متوجه می‌شوید این است که درب‌ها از وسط و به صورت افقی باز می‌شوند. این نکته توسط قانون الزامی نشده است و بعضی از آنها ممکن است به صورت عمودی بازشوند. بعضی از آنها را حتی می‌شود در بازار پیدا کرد، اما معمولا یکی از عواملی که این دو آسانسور را از هم جدا می‌کند به نحوه باز کردن درب برمی‌گردد، بالا و پایین (به جای چپ و راست). دلیلی که آنها به این شکل طراحی شده‌اند این است که ورودی آنها معمولا باید به اندازه عرض ماشین باشد تا بتوان چیزها را به راحتی جابجا کرد. با این حال، این تنها بخشی از تمامی موضوع است. درب‌هایی که به سمت بالا و پایین باز می‌شوند باعث صرفه جویی در فضا هم خواهند شد. اگر درب‌ها به سمت چپ و راست باز شوند، آسانسور باید بسیار عریض باشد تا بتوان بارها را جابجا کرد. به عنوان یک ویژگی امنیتی، آسانسور تا زمان بسته شدن درب‌ها به صورت کامل به کار نخواهد افتاد، حتی اگر به صورت دستی اداره شوند. درب‌های چوبی زمانی بسیار محبوب بودند و بسیاری از آنها هنوز هم در حال استفاده هستند، با این حال، هم اکنون درب‌های فلزی و قدرتمندتری وجود دارند که بر روی آسانسورها نصب می‌شوند. نمی‌خواهیم مسائل را پیچیده‌تر کنیم، اما به یاد داشتن این نکته حائز اهمیت است که آسانسورهای حمل بار هم می‌توانند درب‌هایی با شکل و شمایل معمولی داشته باشند و مانند آسانسورهای مسافرین کار کنند، فقط با این تفاوت که کارهای سنگین‌تری انجام می‌دهند. همچنین، در هنگام استفاده از درب‌های خودکار آنها را حتما نباید با استفاده از زور، باز و بسته کرد. در صورت نیاز آنها را می‌توان با فشار دادن یک دکمه باز و بسته کرد. برای آسان کردن استفاده از درب‌ها، آنها معمولا همسنگ می‌شوند و می‌توان باز هم با استفاده از یک دکمه آنها را بالا و پایین برد.

 

کابین آسانسورها

یک ویژگی دیگر که به سرعت متوجه آن می‌شوید این است که آسانسورهای حمل بار در بیشتر موارد دارای قسمت‌هایی از چوب گردوی تاریک به همراه تزئینات طلایی و آینه‌هایی در داخل کابین می‌باشند. کابین آنها به صورت سهل الاستفاده ساخته شده و دارای پنل‌های دیوار فولادین با ضخامت 14 و همچنین درب‌های سنگین و تقویت شده می‌باشند. کف آنها نیز برایاستفاده‌های سنگین ساخته می‌شود. آنها معمولا از کف‌های فولادین غیرلغزنده و بدنه فولادین ساخته می‌شوند. گاهی اوقات کف فولادی سنگین دارای یک پوشش پلاستیکی غیرلغزنده می‌باشد. همه این ویژگی‌ها برای این هستند که آسانسور را تا حد امکان بادوام، ایمن و در دسترس بسازند. در کابین آسانسورهای حمل بار، برخلاف آسانسورهای حمل مسافر، ریل‌ها به صورت هدفمند در آنجا قرار گرفته‌اند تا فشار وارد شده به دلیل حمل بار را بهتر تحمل کنند. این امر باعث می‌شودکه کابین صدمه چندانی نبیند. همچنین، ریل‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در صورت بروز آسیب به راحتی عوض شوند. درست مانند تعریف نظامنامه ASME که تا حدودی مبهم بود، همچنین آسانسورهایی که می‌توان لقب حمل بار را به آنها داد به این صورت هستند. تقریبا همه انواع آسانسورها می‌توانند به عنوان آسانسور حمل بار به کار روند، چرا که استفاده‌های گوناگونی ممکن است بر اساس نیازهای موجود صورت پذیرند. اما وقتی که حرف آسانسورهای حمل بار استاندارد در میان است، اول از هر چیز به درب‌ها و عرض ورودی آن نگاه کنید، چرا که معمولا همه چیز را به آسانی آشکار خواهد کرد.

درباره ما

شرکت پیشگام صنعت طراحی و اجرای انواع آسانسور

آخرین اخبار

21 مرداد 1398
21 مرداد 1398
21 مرداد 1398

دسترسی سریع